reklama

Hudba môže mať veľkú moc

Mala som možnosť vyskúšať si to na vlastnej koži počas posledných dvoch koncertov, na ktorých som sa zúčastnila. Najprv Blackmore's Night v PKO v Bratislave a následne minulý štvrtok symfónia LOTR v Prahe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Blackmore's Night mi zahojily rany po poslednej neúspešnej návšteve koncertu. Zároveň som po skončení vyhlásila, že už na žiaden ďalší koncert tak skoro nepôjdem. A prečo? Pochybujem totiž, že môžem zažiť ešte niečo lepšie.

Od prvej noty (vrátane predskokanov) až do posledného uboleného tlesknutia rukami som si ten koncert stopercentne užila. Skvelá akustika, nádherná hudba, profesionálne vystúpenie. Mohla by som menovať stovky slov opisujúcich aké "namakané" to bolo, aj tak by to nestačilo. Kto tam bol vie, kto to nezažil, nepochopí. Tým koncertom som žila ešte ďalších pár týždňov, ak nie mesiacov. Jediné, naozaj jediné, čo mi nesedelo na celom koncerte, boli takí dvaja inteligenti, čo sa za nami družne bavili, akoby boli niekde v krčme... Ale to vyriešil taký jeden obrovský "bezkrký" chlapík, ktorému som v duchu modré z neba znášala za to, že im vysvetlil, kde sú a že rozprávať sa môžu inde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Symfónia v Prahe bola kapitola sama o sebe. S partiou sme sa rozhodli urobiť si dvojdňový výlet, predsa len cestovať v noci nie je to pravé orechové. Takže sme dorazili vo štvrtok poobede, zložili sa na ubytovni, poflákali sa po meste a šlo sa do kongresového centra, kde sa symfónia konala. Hneď pri prvej skladbe táto "hudobná moc" na mňa zapôsobila. Hudbu z filmu Pán Prsteňov zbožňujem, poznám takmer ako vlastné topánky a tak som len počúvala a mysľou sa vracala do minulosti. Na svoj prvý Tolkiencon v Prahe, kde som spoznala množstvo skvelých ľudí. Navyše, súčasťou lístku bola aj vstupenka na premiéru tretej časti, čiže Návrat Kráľa. Zažiť zhruba 200 ľudí v kostýmoch, ako idú naprieč Prahou do kina bol nezabudnuteľný okamih. A byť v kine a pozerať film, keď celé publikum tým filmom žije, je tiež niečo, čo človek z hlavy nevypustí. Je to niečo úplne iné. Počas symfónie som prešla v mysli všetky ostatné cony a akcie, ktorých som sa zúčastnila. Určitá nostalgia človeka pochytí, keď si uvedomí, že niektoré okamihy sa už nevrátia. Ale aspoň máme načo spomínať. Hudbu som si užila, aj keď môj výrok "už nič lepšie nezažijem" sa bohužiaľ naplnil. Nemôžem povedať pol krivého slova. Každý jeden člen celého toho zboru hudobníkov, spevákov a sólistov podal stopercentný výkon. Boli úžasní. No neboli lepší než Blackmore's night.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý deň symfonického výletu sme zaparkovali v ZOO. Pražská ZOO je niečo úchvatné. Vrele doporučujem každému. A klobúk dolu, pred tou prácou, čo tam tí ľudia po povodni dokázali vybudovať. Nepríjemné na celej akcii bolo len to, že sme niekoľkokrát premokli. A to poriadne...

Lenka Kissová

Lenka Kissová

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

volajú ma kissilen... Zoznam autorových rubrík:  ConyMoje spoločenské vyžitie100 Life clubSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu