reklama

Dovolenka na dvoch miestach - fotky z Nemecka

Tak sa mi konečne podarilo dať dokopy zopár fotiek z Nemecka...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Fotografie som schválne pridávala bez akejkoľvek časovej postupnosti, nech sa mi to lepšie "obkecáva".

Pokec k jednotlivým kúskom bude vždy pod fotografiou :-)

Ponorka
Ponorka 

Na danej fotografii vidíte ponorku, vystavenú v Laboe, pri múzeu... už neviem presne názov, ale je to venované všetkým obetiam druhej svetovej vojny, presnejšie obetiam námorných bitiek a "smrtí". Dovnútra som sa nedostala, nechcelo sa nám totiž stáť v tej nechutne dlhej rade a tak som nemala možnosť overiť si, či trpím klaustrofóbiou.

vrtuľa
vrtuľa 

Pri tom istom múzeu. Je to vrtuľa (teda neviem ako presne sa tomu hovorí), ktorá bola z nejakej tej potopenej lode. Vtipné je, že prvé, čo som si naozaj všimla, boli moje vlasy. Také červené som ich snáď ešte nemala. Možno to bolo tým morským vzduchom, alebo slniečkom. Následne som si uvedomila, že som za celý môj pobyt tam nevidela jedinú ženu, ktorá by uprednostňovala taký alebo podobný odtieň vlasov. Buď blond, alebo hnedé, zopár čiernych, ale červené ani jedny. Som jednoducho hviezda.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
loď
loď 

Tak toto je prosím jedna z tých "menších" lodičiek. Vraj tam "parkuje" každý deň a okolo pol tretej vyráža preč. Ani sa to fakt nezdá také veľké, než to je... Uvidíte neskôr...

múzeum
múzeum 

No tak toto je to múzeum obetí. Vysoké ako prasa. A ja inteligentná, som sa odvážila ísť až úplne hore. Našťastie tam mali výťahy. Pohľad cez tie mreže bol vskutku impozantný, ak ste sa pozerali do diaľky. Pri pohľade priamo dole (teda, tak ako do dovoľovali mreže) mi už behal mráz po chrbte. Presne ako sa to píše v knihách, ľudia vyzerali naozaj miniatúrne, ako mravce. Horšie to bolo cestou dole. To sme si všimli, že je tam aj schodisko. A keď som sa prizrela lepšie, tak som takmer omdlela. Obyčajné schodisko, s priemerným zábradlím. Len si to predstavte... no... takých 72 metrov do výšky to mohlo mať. A bolo vidieť až úplne dole. Mohla by som sa tam kľudne nahnúť a pozerať.. spadnúť.. zrejme by ma to ani nebolelo. Ja osobne by som zomrela už počas "letu". Od strachu. Ja som sa teda "úplne dole" ani len nepozrela. A to mi bolo zle ešte dobrých 20 minút potom a tá cesta dolu výťahom tiež už vôbec nebola príjemná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
medúzy
medúzy 

Tak toto sme nazvali Koberec z medúz. V meste Flensburg majú nádherné trhovisko. Umiestnené do tvaru U okolo prístavu s lodičkami. Z jednej strany stánky s tovarom a neskutočne milými ľuďmi, z druhej lode a podobné záplavy týchto priehľadných tvorov. Bavili sme sa o tom, že čo by to urobilo, keby sme padli do vody. Chodili by sme po vode? alebo by sme ležali ako vo vate? Stánky boli kapitola sama o sebe. Všetko možné, od výmyslu sveta. Klobásy, syry, mydlá, blbostičky. A najlepšie bolo, že pri tých jedálnych sa dalo ochutnávať. Pri prvom som pozerala najprv na spoločníčky a potom na predavača ako na zjavenie, keď sme sa bavili o tom, že ako asi môže chutiť klobáska s kozím syrom a on rovno odfaklil koliesko a namieril ho priamo na mňa. Normálne mi neverili, že som sa s ničím takým ešte nestretla. Predstaviť si slovenské trhy, kde by sa dala ochutnať "každá jedna klobáska", ktorú v stánku niekto predáva, to je riadne sci-fi... A veru, že som ich v tom Nemecku ochutnala veľa. Nakoniec som si kúpila tú koziu. Tá bola aj tak najlepšia. Ale aj super drahá. 4 Eurá jeden kus... ale stálo to za to. Jednoznačne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
loď - dom
loď - dom 

Táto fotografia nie je práve výstavyhodná, ale dá sa tu krásne ukázať veľkosť. Ten tehlový dom má štyri poschodia. To hneď napravo od neho (nad tým väčším bielym-strieborným autom) je loď. Taká menšia. Respektíve menšia, než tá, ktorú som ukázala hore. Oveľa menšia. A táto je na druhej strane vody. Oni tu tomu hovoria more. Keď mi prvý raz Constanze ukázala more, takmer som ju vysmiala. Voda, ak má na druhej strane viditeľný breh, pre mňa nie je more. Toto bolo skoro tak isté, ako keby som sa na Dunaj pozerala. Až na to, že táto voda bola na jednej strane ohraničená.

botanická
botanická 

V jeden deň sme sa vybrali do botanickej záhrady. Toto bolo ešte vonku ako taká "chuťovka" na začiatok. Prekrásna záhrada, s jazierkami, kopčekami a ohromným množstvom kvetov, rastlín, kríkov, stromov. Tak ako sa na správnu botanickú záhradu patrí. A v tých jazierkach podobné čary prírody. Nanešťastie to nemôžem porovnať s tou našou bratislavskou botanickou, lebo tam som nikdy nebola. Mala by som to napraviť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
mozog
mozog 

Tu už sme v časti "botanický pavilón". Tieto kaktusy-rastliny (neviem čo presne) ma zaujali, hlavne ich tvar mozgu. V živote som nič také nevidela.

kaktusy
kaktusy 

Toto je čarokrásne. Môjmu bratancovi by sa to určite páčilo. Musím mu zopár týchto fotiek poslať. Mne sa kaktusy páčia, on je do nich úplne zbláznený. Aj odišiel do štátov a tam je už niekoľko rokov. Tam sú predsa len tieto pichľavé rastlinky v o niečo väčšom množstve než tu u nás, alebo v Čechách, kde predtým žil. V tom pavilóne bolo viac kaktusových "buniek" a v každom sa našli niekoľkometrové kusy.

húsenice
húsenice 

Táto fotografia už je z Výstavy motýľov. Jedna miestnosť v onom botanickom pavilóne bola pekne uzavretá, s takými tými plastami, ktoré poznáme zo ZOO pavilónov, v nej hromada kvetiniek a stovky motýľov. Doslovne stovky. Druhy od výmyslu sveta, jednofarebné, viacfarebné, malé, veľké, svetlé, tmavé, onaké. Keď som fotila tieto húsenice, nečakala som, že tá fotka tak dobre vyjde. Ono... všetko som totiž fotila mobilným telefónom. A odfotiť húsenice skryté na spodu listov nie je žiadna sranda. Možno niečo zo mňa bude.

motýľ
motýľ 

Motýľ s telíčkom veľkosti špaku. Normálne som rozmýšľala, či to tam naozaj ohorok je, alebo nie. Bol. Nechápem síce, ako sa tam dostal, ale bol tam. Malá smietka v inak naozaj čistej krajine. Ako sa to vraví? Výnimka potvrdzuje pravidlo. Inak práve tohto motýľa sa mi podarilo odfotiť ako jedinej z celej bandy návštevníkov, čo tam práve bola, pretože nepretržite poletoval.

kostol
kostol 

Typický malomestský kostol, ako mi bolo povedané. Inak názorná ukážka tamojšej architektúry. Tá budova vľavo to síce kazí, ale je tu skvele vidieť, že naozaj takmer všetky budovy boli z tehál. Bolo to naozaj také prirodzené a musím sa priznať, že by som si veľmi rýchlo dokázala zvyknúť, hovoriť tomu mestu domov.

schwentiner
schwentiner 

Tuto sa začínala naša spanilá jazda na "Schwentiner-Dampfer", nejaký kanál pre kajakárov (chlapík na lodi rozprával čosi o kanoe a potkanoch) priznávam sa, moc som ho nesledovala, to som sa práve snažila zistiť, či budem, alebo nebudem mať morskú chorobu. Tú nemám a jazdu som si naozaj vychutnala.

dampfer
dampfer 

Nedotknutá príroda, lesy z oboch strán. Stromy, ktoré sa vo vode odrážali tak, že sme občas nevedeli, čo je pravda a čo klam. Vraj tam žije veľa korytnačiek, no bolo chladno, tak sme žiadne nevideli.

prístav
prístav 

Prístav v Laboe zblízka. Tam vzadu, to s tým oranžovým pruhom je záchranárska loď. Baywatch naživo. Priviezli nejakú loď, ktorá nemohla-nevedela vmanévrovať tam, kam mala. A možno nemali povolenie, neviem... Je to presne ten malý prístav v tvare U, okolo ktorého išla tá maxiloď :-)

Chcela som sem vložiť ešte jednu fotografiu, mnou fotená ja spolu s Constanze počas cesty parníkom, ale kamsi mi záhadne zmizla. Ak ju objavím, Tak ju sem prilepím, ak nenájdem, je to na dnes odo mňa všetko...

Lenka Kissová

Lenka Kissová

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

volajú ma kissilen... Zoznam autorových rubrík:  ConyMoje spoločenské vyžitie100 Life clubSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu