reklama

Dovolenka na dvoch miestach - časť druhá

Druhú dovolenku, ktorú som strávila v Nemecku, môžem v podstate nazvať svojou prvou ozajstnou dovolenkou. Bez rodiny, bez starostí, jednoducho úplná zmena prostredia a tvárí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vzniklo to celé asi pred rokom, kedy som sa s vervou pustila do celkom príjemnej hry Travianer (pozor, nie travian). Na nemeckých stránkach samozrejme. Vtedy som si to dokonca mohla dovoliť hrať aj v práci. Teraz už len po večeroch vykecávam s kamarátmi, ktorých som si tam našla. A aj to len občas. No ale späť k dovolenke. Jedna hráčka, Mioo, ma pozvala k nej na pár dní, aby som konečne spoznala more. Po dlhšom rozmýšľaní som prijala. Add jedna, na severe nie je také veľké teplo ako na juhu a Add dva, mala som možnosť precvičiť si svoju od školy nepoužívanú nemčinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak som si kúpila letenky. Našťastie nie u Sky Europe, ale lacnejší Airberlin :-) Poviem vám, aj tak to čakanie stálo za to... čistá jazda tri hodiny a mne to trvalo takmer dvanásť. Najprv čakať v Bratislave na autobus, potom na letisku na lietadlo, v Hamburgu zase na autobus a neskoro v noci som dorazila. Ešte v autobuse (tom nemeckom) som tak uvažovala nad tým, čo urobím, ak tam náhodou nebude. Celkom sranda v noci. Ono, predsa len to bol dosť veľký risk. Ale vyplatil sa. Mioo tam bola, nemčina mi išla celkom dobre a začal sa "Týždeň".

Prvé čo mi udrelo do oka bola tá nádherná čistota. Žiaden bordel po chodníkoch a pri cestách. Nemci sa činia. Jediné, čo bolo vidieť, bolo občas pár špakov na zastávkach. A aj to len, keď som sa fakt snažila niečo nájsť. Predavačky v obchodoch boli veľmi príjemné. Markantný rozdiel od tých našich. Naozaj.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stavebná architektúra v tejto prímorskej oblasti bola jedna báseň. Takmer všetky budovy z tehál, minimálne tak vyzerali. Žiadne fasády, žiadne omietky, len tehly. A hlavne, žiadne 30poschodové skleneno-železo-betónové monštrá. Zato tam boli lode. Obrovské lode. Z fotiek si to človek nevie tak celkom dobre predstaviť. Hneď prvý deň som sa na jednej viezla. Síce to bol len malý parníček, zvaný Schwentinerdampfer, ale bola to loď. Viezli sme sa kúsok chránenou prírodou a bol to veľmi príjemný zážitok. A vyzerá to tak, že netrpím morskou chorobou. Zato moja domáca spoločníčka áno. Aj som ju ľutovala a bola jej vďačná, že sa kvôli mne obetovala.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

More je úžasné. Teplé a nekonečné. A je v ňom priveľa medúz. Ale tie zlé, čo ubližujú našťastie neboli tam, kde som sa kúpala. Čo mi teraz naozaj chýba, je ten severný morský teplý vietor. Fúkalo tam celý týždeň. Ale veľmi príjemne. Tak som si naň zvykla, až mi naozaj chýba. No chýba mi toho oveľa viacej. Vynikajúce Fischbrötchen (žemlička s údeným lososom), veľké (rozumejte obrovské) Latté Macchiatto do kelímku, turistické obchodíky, na jednom poli čierne vrany s bielymi čajkami a množstvo iných drobností.

MHD tam majú prvotriednu. Len autobusy, žiadne električky, žiadne trolejbusy, no všetky autobusy boli ako nové, nízkopodlažne aspôň o triedu lepšie než tie naše najnovšie 70tky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledný deň ma zobrali do "typickej nemeckej malej dediny", ako to Mioo s jej kamarátkou Traudi nazvali. Poviem Vám, naše Staré Mesto je v porovnaní s pešou zónou tej dedinky... No... slabé. Obchodíky všetkého druhu, príjemné kaviarne, dokonalá zmrzlina a všetko ovenčené tou už vyššie spomínanou architektúrou. A ceny boli porovnateľné s tými našimi. Dokonca myslím, že naše pešie zóny sú trošičku drahšie. Až na tú zmrzlinu. Tam stáli dva kopčeky (automaticky v tých väčších waflových kornútkoch) vyše dvoch Eur. Ale bola božská. Veľkosťou zhruba dvojnásobok tej našej a kvalita sa v žiadnom prípade nedá porovnávať. No možno ešte s tými starými komunistickými točenými. Možno.

Ten týždeň ubehol tak rýchlo, že som z toho potom mala aj depresiu. Dlhá cesta domov, ešte jedeň voľna a potom šup späť do reality. Veľmi nepríjemný skok. Mať možnosť, hneď sa tam presťahujem. Bez váhania. Samozrejme aj s mojimi chlapmi. Teda ak by chceli. Nie každý má Nemecko rád. Ja ale môžem s istotou prehlásiť, že ani jedna z tých hanlivých rečí sa mi nepotvrdilo.

Fotografie aj s opisom som sa rozhodla dať do ďalšieho článku, je ich totiž viac než dosť :-)

Lenka Kissová

Lenka Kissová

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

volajú ma kissilen... Zoznam autorových rubrík:  ConyMoje spoločenské vyžitie100 Life clubSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu